۱۳۹۲ اسفند ۷, چهارشنبه

برگزاری مزایده فروش پرسپولیس و استقلال قبل از پایان سال 92



برگزاری مزایده فروش پرسپولیس و استقلال قبل از پایان سال ۹۲




سازمان خصوصی سازی: همه کارها برای واگذاری این دو باشگاه باید قبل از ۲۱ فروردین ۹۳ انجام شود / روز مزایده قبل از پایان سال ۹۲ خواهد بودو تا قبل از پایان لیگ برتر استقلال و پرسپولیس را به مالکان جدید واگذار می‌کنیم.



name %



مزایده فروش تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران قبل از پایان سال جاری (۱۳۹۲) برگزار می شود.


به گزارش ایران اکونومیست، رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: همه کارها برای واگذاری دو باشگاه فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران باید قبل از ۲۱ فروردین ۹۳ انجام شود.


به نوشته سایت وزارت ورزش و جوانان، عبدالله پورحسینی اضافه کرد: روز مزایده قبل از پایان سال ۹۲ خواهد بود و تا قبل از پایان لیگ برتر، استقلال و پرسپولیس را به مالکان جدید واگذار می‌کنیم.


او این مطلب را در نشست مشترک محمود گودرزی و علی طیب نیا، وزیران ورزش وجوانان و اقتصاد با موضوع آخرین وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح کرد.


امیر رضا خادم نماینده تام الاختیار وزارت ورزش و جوانان برای خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس در این جلسه گفت: ما دوست داریم این کار را به وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار کنیم. پیشنهاد ما این است که تا قبل از پایان سال ۹۲ پرسپولیس و استقلال از طریق مزایده یا هر روش دیگری که صلاح است قیمت گذاری شوند.این دو باشگاه ویترین عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش هستند و نباید ضعیف شوند.


پورحسینی رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که از انجام این کار نگرانی نداریم گفت: فوتبال کشور در استقلال و پرسپولیس خلاصه نمی شود و اگر به بخش خصوصی واگذار شوند هیچ اتفاقی نمی افتد.


او با گفتن این مطلب که بر اساس قوانین این دو باشگاه نمی توانند وارد بورس شوند اما واگذاری آن ها به بخش خصوصی مشکلی ندارد افزود: این کار در اولین جلسه هیأت واگذاری که احتمالا هفته آینده خواهد بود در دستور کار است و ساز و کار آن را معلوم می‌کنیم.


قیمت گذاری برند باشگاه


رئیس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: قیمت گذاری برند این دو باشگاه به گونه ای صورت می گیرد که بیشتر از بدهی های آن ها باشد و در این زمینه صورت های مالی از دو با شگاه اخذ شده است و افرادی هستند که چند برابر بدهی های این دو باشگاه سرمایه دارند رئیس سازمان خصوصی سازی ابراز امیدواری کرد استقلال و پرسپولیس ۶۰ تا ۱۰۰ در صد بالای قیمت پایه به فروش برسد.


پورحسینی با بیان این مطلب که همه کارها برای واگذاری این دو باشگاه باید قبل از ۲۱ فروردین ۹۳ انجام شود، گفت: روز مزایده قبل از پایان سال ۹۲ خواهد بودو تا قبل از پایان لیگ برتر استقلال و پرسپولیس را به مالکان جدید واگذار می‌کنیم.


او ادامه داد: اگر تعهد از خریداران بگیریم تا حدودی نگرانی ها برطرف می شود. یکی این که در فاصله زمانی ۵ سال باید شرکت را وارد بورس کند. می توان تعهدات دیگری هم در نظر گرفت.


واگذاری همراه با بالاترین حساسیت مردمی


در ادامه این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی با گفتن این جمله که باید در این زمینه با احتیاط و با برنامه عمل کرد، اظهار داشت: باید بررسی شود که آیا این دو باشگاه از جنس فعالیت های اقتصادی و قابل واگذاری از نظر اصل ۴۴ قانون اساسی هستند؟ و یا اگر پس از واگذاری نتایج خوبی گرفته نشود تبعات آن چیست؟


طیب نیا با بیان این که هیچ واگذاری تا این اندازه حساسیت مردم را در پی نداشته و ندارد گفت: باید دید خریدار کیست و هدفش از این خرید چیست؟ بنا براین باید اهلیت خریدار دقیقا مورد بررسی قرار گیرد تا پیامد های آن متوجه دولت نشود.


وزیر ورزش و جوانان هم در این جلسه گفت: در هرصورت حتی پس از واگذاری این دو باشگاه بازهم ما از جایگاه نقش حاکمیتی حامی آنها خواهیم بود و نظارت ما ادامه دارد.


احمدی هم در این جلسه یادآور شد: در زمینه خصوصی سازی این دو باشگاه حساسیت ها هم از سوی مردم هم ورزشکاران و هم مسئولین بالاست و نباید در این مورد ساده انگاری شود.



برگزاری مزایده فروش پرسپولیس و استقلال قبل از پایان سال 92

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر