۱۳۹۳ فروردین ۳۱, یکشنبه

هديه نمايندگان مجلس به همسرانشان


هدیه نمایندگان مجلس به همسرانشان



name %



از قدیم گفته اند پشت هر مرد موفق یک زن فداکار است. قطعا کسب یکی از کرسی‌های سبز هرم سه گوش بهارستان نیز یک موفقیت بزرگ است که نمایندگان معتقدند با حمایت و کمک خانواده به خصوص همسرانشان به آن دست یافته اند



از قدیم گفته اند پشت هر مرد موفق یک زن فداکار است. قطعا کسب یکی از کرسی‌های سبز هرم سه گوش بهارستان نیز یک موفقیت بزرگ است که نمایندگان معتقدند با حمایت و کمک خانواده به خصوص همسرانشان به آن دست یافته اند. امروز روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) است و فرصتی برای تقدیر از بانوان فداکاری که خانواده خود را برای رسیدن به موفقیت حمایت کرده اند.


به گزارش «قانون»، در حالی‌که تصور عموم از شغل نمایندگی ، شغلی پردرآمد با ساعت کاری کم است، اما خود مجلسی‌ها معتقدند این کار جزو سخت ترین مشاغل دنیاست. به طوری که بارها اعلام کرده اند روزانه ۱۵-۱۴ ساعت کار می‌کنند و فرصت رسیدگی به خانواده‌هایشان را ندارند. یکی دیگر از دغدغه‌های نمایندگان، پاسخگویی به تماس‌های تلفنی است که به گفته خود نمایندگان میانگین آن به روزانه ۱۰۰۰ تماس در روز می‌رسد. از سویی حضور در جلسات علنی مجلس، کمیسیون‌ها، همایش‌ها، جلسات با وزارتخانه‌ها، ملاقات‌های مردمی‌و… مجموعه ای از فعالیت‌های مجلسی‌هاست که باعث شده این شغل را یکی از مشاغل پر دردسر خواند.


در این گزارش به مناسبت روز زن گفت‌وگویی با نمایندگان مجلس داشتیم و از هدایایی که برای همسرانشان خریده اند پرسیدیم. البته اغلب نماینده‌ها گویا به یاد نداشتند که امروز باید هدیه ای برای همسرشان تهیه می‌کردند و برخی هم مسئولیت خرید هدیه را به مدیر برنامه‌هایشان واگذار کرده بودند. تعداد قابل توجهی هم تقاضا کردند که اصلا صحبتی از خرید هدیه برای همسرانشان نکنند و این روز را چراغ خاموش سپری کنند.


منصور آرامی:
 هر سال با دخترانم هدیه‌ای مشترک می‌خریدیم

منصور آرامی‌نماینده مردم بندرعباس  قشم و ابوموسی در مجلس نهم شورای اسلامی‌که اولین دوره نمایندگی خود را تجربه می‌کند، در پاسخ به سوال روزنامه قانون گفت:« هر سال من و دو دخترم یک هدیه مشترک برای همسرم می‌خریدیم که امسال متاسفانه من به این برنامه نرسیدم.



 



ضمن اینکه در این دو سالی که از نمایندگی می‌گذرد ، دین زیادی از همسرم بر گردنم است، زیرا به خاطر دغدغه زیادی که داشتم کمتر فرصت رسیدگی به خانواده را داشتم. با این حال خانواده ام مرا حمایت کردند و این جای تقدیر دارد تا در این فرصت بتوانم پاسخی به محبت‌های او بدهم. » این عضو کمیسیون عمران همچنین افزود:« شاید در هفته کمتر از یک نصف روز فرصت برای دور همی‌خانوادگی پیش بیاید، اما امیدوارم فرصتی باشد که بتوانیم از همسرانمان قدردانی کنیم که البته امسال با یک دسته گل این مراسم را خواهیم گذراند.»


محمد دامادی:
کل روز در جلسه کاری بودم

محمد دامادی، نماینده جوان مردم ساری است که برای اولین بار وارد مجلس شده است. البته پدر او عزت ا… دامادی، نماینده نامداری است که محمد نیز پا جای پای پدر گذاشته است.





 دامادی درباره هدیه روز زن به «قانون» گفت:« کل روز گذشته را در جلسه‌های کاری بودم و فرصتی نداشتم که هدیه بخرم. بنا دارم با یک دسته گل از همسرم به خاطر زحماتی که کشیده تقدیر کنم. » وی همچنین در باب مصائب و مشکلات شغل نمایندگی افزود:« از زمانی که وارد مجلس شدم با همسرم درباره مشکلات شغل نمایندگی صحبت کردم و از او خواستم با سختی‌های این شغل کنار بیاید. او نیز پذیرفت و اکنون چالشی در خصوص وقت کم من برای رسیدگی به خانواده ایجاد نمی‌کند. اما قبول دارم که روز زن فرصت خوبی برای تقدیر از همسرم بود که البته از دست من رفت.»


رحیم زارع:
همسران نماینده‌ها، بانوانی صبور هستند

رحیم زارع، نماینده مردم آباده و شیراز در مجلس نهم شورای اسلامی‌و عضو کمیسیون اقتصادی است.





او نیز جزو دور اولی‌هاست که حسابی از پر دغدغه بودن شغل نمایندگی غافلگیر شده است. زارع در خصوص سوال روزنامه قانون گفت:« خبر دار شدم که روز زن است و تصمیم داشتم برای همسر، مادر و مادر همسرم هدیه ای بخرم ، اما کارها و جلسات و برنامه‌ها اجازه نداد که به هدیه خریدن برسم. » این نماینده مجلس که همسرش را بانویی صبور می‌داند، افزود:«همسران نماینده‌ها باید زنانی صبور باشند تا بتوانند با همه مشکلات این شغل کنار بیایند. شکر خدا همسر من نیز صبور است و قول داده که این دوره چهار ساله را تحمل کند تا من نیز بتوانم به کارم برسم. البته نباید نادیده گرفت که نقش همسران نمایندگان در زندگی آنها بسیار مهم است.»


حجت ا… درویش پور:
 طلا می‌خرم

حجت ا… درویش پور، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس نهم شورای اسلامی‌که از شنیدن این سوال در یک جلسه کاری شوکه شده بود به «قانون» گفت:« الان در یک جلسه کاری هستم و نمی‌توانم به این موضوع فکر کنم.



 



شاید اصلا با این دغدغه کاری که دارم نتوانم هدیه ای بخرم، اما روال معمول هر سال این بود که برای همسرم طلا می‌خریدم زیرا بیش از هر چیزی دوست دارد.» وی با اشاره به اینکه همیشه روز زن ، فرصتی برای تقدیر از زحمات همسرم بوده، افزود:«بسیار خوب است که در تقویم کشورمان ، چنین فرصتی برای مردان وجود دارد، اما متاسفانه گاهی ما آقایان فرصت کمی‌برای همسرانمان می‌گذاریم و کار را در اولویت اول قرار می‌دهیم. با این حال امیدوارم بتوانم هدیه ای در شأن او بخرم.»


ابراهیم نکو:
عدالت از خانواده شروع می‌شود

ابراهیم نکو، نماینده مردم بهارستان در مجلس و دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس است که بر حسب عادت، مناسبت‌های ملی و مذهبی را به خوبی در حافظه دارد.





 او برخلاف دیگر نمایندگان مجلس ، هدیه روز زن را پیشاپیش تهیه کرده و به «قانون» می‌گوید:«به اعتقاد من روز ولادت حضرت‌فاطمه‌زهرا(س) روز مهمی‌است و هر ساله شاهدیم که در این روز مردم چه شور و نشاطی برای خرید هدیه دارند.»





 نکو با اشاره به دغدغه‌های نمایندگی اذعان داشت:«سرمان به عنوان یک نماینده شلوغ است اما اگر نتوانیم عدالت را در خانواده خود بر پا کنیم در جامعه هم نقشی نخواهیم داشت.»‌


فرهاد بشیری:
همسرم به درگیری‌های من عادت دارد

فرهاد بشیری، نماینده مردم پاکدشت در مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات است.

او که همچون دیگر نمایندگان فرصتی برای خرید هدیه پیدا نکرده است، گفت:«هنوز به خاطر درگیری کاری فرصت خرید هدیه را پیدا نکرده ام. اما می‌دانم که اگر با یک دسته گل نیز روز زن را به همسرم تبریک بگویم، ناراحت نمی‌شود. زیرا او به این وضعیت عادت دارد و تقریبا هر سال با خود همسرم به خرید هدیه رفته ایم.» به اعتقاد این نماینده مجلس ، آقایان حساسیت زیادی به کارشان دارند و تقریبا نمی‌توانند تمرکز زیادی به موضوعات مختلف داشته باشند. بنابراین کمتر می‌توانند موضوع کار را از زندگی جدا کنند.




 اخبار اجتماعی -  قانون 



هديه نمايندگان مجلس به همسرانشان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر