۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۹, جمعه

روسیه به تهدیدهای آلمان پاسخ داد؛ پوتین از نیروهای نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه سان دید


روسیه به تهدیدهای آلمان پاسخ داد؛ پوتین از نیروهای نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه سان دید



name %



نیروهای نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه مانور نظامی برگزار می‌کنند



به گزارش ایمنا، در بحبوحه با بحران اوکراین و افزایش تنش‌ها میان روسیه و غرب، رژه "پیروزی" به مناسبت پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر نازی‌های آلمان امروز (جمعه) در میدان سرخ مسکو برگزار شد. سران بعضی کشورهای اروپایی در ان مراسم حضور داشتند.

رئیس جمهوری روسیه در این مراسم گفت: نیروهای مسلح روسیه هما‌ن‌طور که در جنگ بزرگ میهنی، نازی‌ها را تا لانه‌شان عقب راندند، امروز هم صلح جهان را تامین می‌کنند.

ولادیمیر پوتین پس از سخنرانی در میدان سرخ مسکو، برای بازدید از مانور نظامی نیروهای روسیه در بندر سواستوپول وارد شبه جزیره کریمه شد.

سان دیدن ولادیمیر پوتین از نیروهای نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه با پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر نازی‌های آلمان همزمان شده است. پیشتر بعضی رسانه‌ها از سفر پوتین به شبه جزیره کریمه خبر داده بودند.

شب گذشته نیز ارتش روسیه با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای کرد. موشک آراس-۱۲ ام توپول به مرکز فضایی پلستک در شمال روسیه پرتاب شد. 

نیروی دریائی روسیه همچنین چندین موشک کوتاه برد را از زیر دریایی‌هایش در یگان‌های شمال و اقیانوس آرام پرتاب کرد.

مسکو همچنین با استفاده از سیستم دفاع موشکی، رزمایش مقابله با حمله هسته‌ای را نیز اجرا کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز روز گذشته در مراسم بزرگداشت جنگ جهانی اول در برلین گفت: اگر پوتین پس از رژه پیروزی در میدان سرخ به کریمه سفر کند، واقعا مایه تاسف است. 

مرکل با ابراز نگرانی از این که رئیس جمهور روسیه به دنبال پاسخ دادن به جهانی‌سازی و بازگشت به تفکرهای پیشین است، اظهار کرد: پوتین شاید در کوتاه مدت احساس کند از ما قوی تر است اما در پایان ما پیروز می شویم و سرانجامی جزء شکست برای مسکو نیست.

صدراعظم آلمان با انتقاد از طرح روسیه برای برگزاری رژه نظامی در کریمه این اقدامات را بستری برای افزایش تنش‌ها توصیف کرد.



روسیه به تهدیدهای آلمان پاسخ داد؛ پوتین از نیروهای نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه سان دید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر